ماموران پلیس در ایران در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران، از درخواست این نیرو از وزارت بهداشت برای اختصاص سهمیه واکسن کرونا به ماموران پلیس و «موافقت» وزیر بهداشت با این درخواست خبر داد.

آقای اشتری روز جمعه، هشتم اسفند، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا گفت: «ماموران پلیس بعد از کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار داشته و دارند.»

به گفته وی، از آنجا که نیروهای پلیس، در کنار تامین امنیت، «در اجرای محدودیت‌های ترافیکی، نظارت بر صنوف، برخورد با احتکار، تامین نظم و امنیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی» هم حضور دارند، باید در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند.

آن ‌طور که آقای اشتری خبر داده، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران این درخواست ناجا را پذیرفته است.

موضوع در اولویت قرار دادن گروه‌ها و اشخاصی به جز افراد مسن، کادر درمان و بیماران خاص در ایران، مدتی است که جنجال‌برانگیز شده است.

پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران از وزارت بهداشت درخواست کرده بود برای برنامه‌سازان هنری سهمیه خاص واکسن کرونا در نظر گرفته شود که با اعتراض‌های بسیاری روبه‌رو شد.

عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان «بنیاد شهید» ایران هم اعلام کرده بود علاوه بر جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای ۵۰ درصد، والدین «شهدا» نیز در گام نخست واکسیناسیون برای مقابله با کرونا در ایران، واکسن خواهند زد.

این درخواست‌ها در کنار تقاضا برای در اولویت قرار گرفتن افرادی که زباله‌های بیمارستانی را منتقل می‌کنند و کارمندان آرامستان‌ها که جزو گروه‌های در معرض خطر هستند، مطرح شده است.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری، خواستار در اولویت قرارگرفتن کارگران، رانندگان تاکسی و اتوبوس، راهبران و مأموران مترو، کارکنان فروشگاه‌ها و بهشت زهرا و تمام کسانی شده بود که به عنوان کارمند شهرداری در «صف اول مقابله با کرونا هستند».

با استفاده از گزارش‌های ایسنا، تسنیم و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.