سفارت ایران دست داشتن جمهوری اسلامی در انفجار دهلی نو را رد کرد

محل انفجار دهم بهمن در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو

درپی انتشار گزارشی از نهادهای دولتی ضد تروریسم در هند که گفته‌اند یک گروه تروریستی تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران عامل انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو بوده است، سفارت ایران در هند این امر را تکذیب کرد.

روزنامه تایمز هند روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند از انتشار بیانیه سفارت ایران در دهلی نو در این باره خبر داد که نوشته است: «ضمن احترام به دولت و مقامات محترم هند در تلاش برای بررسی دقیق و تحقیق در مورد حادثه فوق جهت شناسایی مجریان این اقدامات و محاکمه آنها در دادگاه، این سفارتخانه قاطعانه هرگونه ادعای بی‌اساس یا اظهار نظر غیرمسئولانه را در این مورد رد می‌کند و آنها را گام‌هایی در جهت تحقق اهداف شوم دشمنان روابط ایران و هند می‌داند.»

در انفجار یک شیئی تخریبی در روز دهم بهمن در فاصله‌ای نزدیک به ساختمان سفارت اسرائیل در دهلی نو، کسی کشته یا زخمی نشد و شیشه سه خودروی پارک شده در اطراف خرد شد.

بنابر گزارش‌ها، مقام‌های هندی یک فهرست از مظنونان این حمله را تهیه کرده‌اند ولی دربارهٔ بازداشت احتمالی این افراد جزئیاتی منتشر نشده است.

در همین حال، روزنامه هندوستان تایمز به نقل از نهادهای دولتی ضد تروریسم در هند گزارش داده است که یک گروه تروریستی تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران، عامل انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در شهر دهلی نو بوده‌است.

هندوستان تایمز همچنین گزارش داده‌است که عوامل این حمله، شواهد را طوری طراحی کرده بودند که این حمله کار گروه داعش به نظر برسد ولی مقام‌های هندی اطمینان یافته‌اند که یک گروه شیعه تحت حمایت سپاه که «جیش‌الهند» نام گرفته‌است، عامل اجرای این حمله بوده است.