آتنا دائمی «با پابند و دستبند» به زندان لاکانِ رشت تبعید شد

آتنا دائمی، فعال مدنی که از سال ۱۳۹۵ در زندان اوین به سر می‌برد، روز سه‌شنبه، ۲۶ اسفندماه، به زندان لاکان رشت تبعید شد.

انسیه دائمی، خواهر آتنا، روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت که این زندانی سیاسی را «با پابند و دستبند» به زندان لاکان رشت تبعید کرده و تماس تلفنی او را قطع کرده و وسایل شخصی‌اش را نیز تحویل نگرفته‌اند.

انسیه دائمی در پیام خود نوشته است: «اقتدارى ديگر از سربازان حكومت جمهورى اسلامى ايران، آتنا دائمی شب گذشته با پابند و دستبند در زندان اوين جمهورى اسلامى بازداشت شد و به زندان لاكان رشت تبعيد شد. براى نشان دادن اقتدار بيشتر تماس تلفنى او را نيز قطع كرده‌اند و وسايل شخصيش را هم تحويل نگرفتند.»

آتنا دائمی از سال ۹۵ در حال گذراندن دوران محکومیت پنج ساله خود،‌ بدون یک روز مرخصی در زندان اوین بود. او تیرماه سال گذشته در پرونده‌ای دیگر به دو سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق برای این زندانی مدنی قابل اجرا است.

در این پرونده که با شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه علیه این فعال مدنی زندانی گشوده شد، خانم دائمی از سوی شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد، بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و به اتهام «اخلال در نظم زندان» به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

در یک هفته گذشته روند تبعید و انتقال زندانیان سیاسی و مدنی در ایران شدت گرفته است.

روز چهارشنبه، ۲۰ اسفندماه، سپیده قلیان، فعال مدنی که در پرونده اعتراضات هفت‌تپه به پنج سال حبس محکوم شد، به زندان بوشهر تبعید شد، و روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند هم مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی که بیش از ۱۲ سال را بدون مرخصی در زندان به سر برده است، از زندان اوین به زندان سمنان تبعید شده بود.