اعلام حمایت کامل آمریکا از پادشاه اردن

ایالات متحده به دنبال گزارش‌ها مبنی بر بازداشت ولیعهد سابق اردن و حدود ۲۰ تن دیگر به اتهام اقدام برای کودتا در این کشور، حمایت کامل خود را از ملک عبدالله، پادشاه اردن، اعلام کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، شامگاه شنبه ۱۴ فروردین در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که دولت آمریکا به دقت گزارش‌ها درباره اردن را تعقیب می‌کند و با مقامات اردنی نیز در ارتباط بوده است.

آقای پرایس در ادامه تاکید کرد که ملک عبدالله یکی از شرکای کلیدی ایالات متحده محسوب می‌شود و حمایت کامل واشینگتن را دارد.

بیشتر در این باره: ولیعهد سابق اردن و ۲۰ تن دیگر به اتهام اقدام برای کودتا بازداشت شدند

مقامات اردن روز شنبه شاهزاده حمزه بن حسین، برادر ناتنی ملک عبدالله و ولیعهد سابق این کشور را به همراه شماری دیگر از اعضای خاندان سلطنتی و مقامات سابق اردنی بازداشت کردند.

این میان شاهزاده حمزه بن حسین در بازداشت خانگی به‌سرمی‌برد، اگرچه ارتش اردن این امر را تکذیب کرده و می‌گوید که به او صرفا گفته شده است دست از اقداماتی که به «امنیت و ثبات» کشور لطمه می‌زند، بردارد. با این حال ولیعهد سابق اردن با انتشار ویدیویی از محل اقامتگاه خود عنوان کرده که بازداشت وی بخشی از برنامه حکومت اردن برای سرکوب منتقدان است.

با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر و گزارش رادیو فردا؛ س.ن