عراقچی: برگزاری نشست اعضای برجام یک روز به تاخیر افتاد

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران

معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران که برای دور جدید مذاکرات برجام به وین سفر کرده است، از تاخیر یک روزه در برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و برگزاری آن در روز پنجشنبه خبر داد.

عباس عراقچی روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین درباره علت تاخیر در برگزاری اجلاس گفت بر اساس برنامه قبلی قرار بود جلسه مذاکره با ۱+۴ روز چهارشنبه برگزار شود «اما به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیات سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های مراقبتی، جلسه روز پنج شنبه برگزار می‌شود».

به رغم این اظهارنظر معاون وزیر خارجه ایران، به نظر می‌رسد اعلام خبر آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط جمهوری اسلامی در روز سه‌شنبه، دلیل تاخیر یاد شده باشد.

اتحادیه اروپا و آمریکا هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند. انتظار می‌رود که واکنش اروپا و آمریکا به این موضوع شدید باشد.

مذاکرات سیاسی و کارشناسی ایران و ۱+۴ هفته گذشته به طور رسمی و حضوری برگزار شد و بنا بر توافق طرفین، ادامه این مذاکرات به هفته جاری موکول شد. نماینده آمریکا نیز به وین سفر کرده و روز چهارشنبه در پایتخت اتریش خواهد بود اما مذاکره مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نخواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا و رادیو فردا/ف.ق/ک.ر