نماینده مجلس: متهم حادثه نطنز از طریق مرز هوایی فرار کرد

صداوسیما این تصویر را به عنوان تصویر رضا کریمی، متهم حادثه نطنز منتشر کرده است

ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون مجلس می‌گوید فردی که به عنوان متهم حادثه نطنز معرفی شده، از «طریق مرزهای هوایی کشور فرار کرده است».

او توضیحی درباره زمان خروج این فرد از کشور نداده ولی گفته است که باید از طریق پلیس اینترپل، این فرد به ایران برگردانده شود.

وزارت اطلاعات ایران روز شنبه، ۲۸ فروردین اعلام کرد که عامل حادثه نطنز، رضا کریمی نام دارد و پیش از حادثه از کشور خارج شده است.

در گزارش صداوسیما که درباره معرفی این فرد پخش شد، تصویر این فرد بر برگه‌ای با لوگوی پلیس اینترپل نشان داده شد، ولی رادیو فردا در وب‌سایت پلیس اینترپل تصویر یا نامی از رضا کریمی نیافت.

مقام‌های حکومت ایران پیش از این به طور گسترده از دولت اسرائیل به عنوان متهم اصلی این حادثه نام برده بودند، ولی در گزارش صداوسیما اشاره‌ای به ارتباط این فرد با دولت اسرائیل نشده است.

پس از حادثه روز ۲۲ فروردین در تاسیسات اتمی نطنز، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت بر اثر این رخداد ضربه شدیدی به توانایی ایران در غنی‌سازی اورانیوم وارد آمده و ارزیابی‌ها حاکی از آن است که ایران برای بازگشت به نقطه پیش از این انفجار دست‌کم ۹ ماه زمان لازم دارد.