بازداشت ۶ نفر در ارتباط با کلیپ سیلی زدن به فردی که لباس روحانی پوشیده بود

تصویری از ویدئو کلیپ سیلی زدن یک جوان به فردی که لباس روحانی به تن دارد

مقام‌های پلیس ایران اعلام کرده‌اند که ۶ نفر در ارتباط با انتشار یک کلیپ که در آن یک جوان در جریان مجادله با فردی که لباس روحانی به سر دارد، به او سیلی می‌زند، بازداشت شده‌اند.

حسن رحیمی، رئيس پلیس تهران، نوشته است که این فیلم جعلی است و هدف کسانی که این فیلم را ساخته‌اند، «کسب پناهندگی از برخی دولت‌های خارجی بوده است».

این ادعا در حالی مطرح شده است که روز گذشته، جلیل موقوفه‌ای، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، گفته بود این افراد «صرفاً به لحاظ ماجراجویی و خودنمایی اقدام به ضبط این ویدیو کرده‌اند».

در همین حال وب‌سایت تابناک در گزارشی نوشته است فردی که در این کلیپ لباس روحانی پوشیده بود «در یک مغازه صافکاری در یکی از مناطق شمالی تهران فعالیت دارد و در طول سال‌های اخیر، رفتارهایی ناشی از لودگی داشته و با حرکت‌های خود باعث تفریح کسبه و ساکنین محل می‌شده است».

بر اساس این گزارش فرد جوانی که در کلیپ سیلی می‌زند، فرزند «همین صافکار» است.

در این کلیپ که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است، یک مرد جوان به فردی که لباس روحانی به تن دارد، درباره وضعیت اجتماعی و اشتغال جوانان اعتراض می‌کند. پس از آن که روحانی از فرد معترض می‌خواهد که به گوش او یکی سیلی بزند و مرد جوان ظاهرا یک سیلی محکم به گوش این روحانی می‌زند.