بحران کرونا در تهران؛ درگیری شدید بیمارستان‌ها و پر شدن همه تخت‌های آی‌سی‌یو

یک مقام ستاد کرونا در تهران می‌گوید «همه» تخت‌های آی‌سی‌یو در این استان پر شده و نزدیک به یکصد بیمارستان در تهران درگیر بیماری کرونا هستند.

به گزارش روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین، در خبرگزاری ایسنا، نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا استان تهران افزوده که «کلیه تخت‌ها در اختیار بیماران کرونایی و خدمات اورژانس و فوریتی است. بیمارستان‌ها به شدت درگیرند، حجم مراجعات به شدت بالاست.»

وی افزایش دوبرابری تعداد «مراجعات سرپایی» در استان تهران را نگران‌کننده ارزیابی کرده و گفت: «زمانی که مراجعات سرپایی افزایش پیدا می‌کند، با فاصله یک هفته‌ای به صورت ادامه‌دار موج بستری را داریم.»

آقای توکلی به همین دلیل، پیش‌بینی کرده که دست‌کم «تا دو هفته دیگر آمار رو به افزایش باشد.»

این مقام ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به اختصاص ده هزار از ۲۰ هزار تخت بیمارستانی استان به بیماران کرونا اضافه کرد: «حتی تخت‌های عادی را هم تا جایی که امکان داشته باشد، به طور موقت به تخت‌های آی‌سی‌یو تبدیل می‌کنیم.»

وی تفاوت بیماران بدحال در شرایط فعلی با دوره‌های بحرانی پیشین را «بدحال شدن سریع‌تر بیماران و درگیری زیاد ریه» عنوان کرده است.

توکلی در عین حال از وضعیت اجرای محدودیت‌ها در تهران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتقاد کرده و گفت: «نمی‌دانم چرا مردم کمتر رعایت می‌کنند... ده روز قبل بود که توصیه تعطیلی کامل شهر تهران را دادیم که بنا به شرایطی که وجود داشت، این اقدام انجام نشد.»

پیش از این استاندار تهران در واکنش به تعطیلی دو هفته‌ای این استان برای قطع‌شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا گفته بود: «قطعا نمی‌توان شهری همچون تهران را که پایتخت کشور است و فعالیت‌های بین‌المللی در آن در حال انجام است قرنطینه کرد.»

با استفاده از گزارش‌های ایسنا/ ب. ب./ ف. دو.