اعضای هیئت علمی و دانشجویان تا پیش از سال تحصیلی جدید واکسینه می‌شوند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم از واکسیناسیون اعضای هئیت علمی و دانشجویان تا پیش از سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد، اما در عین حال گفت که واکسیناسیون دانشجویان تضمین‌کننده قطعی برای برگزاری آموزش به صورت حضوری نیست.

محمدرضا آهنچیان به خبرگزاری ایلنا گفت: از آنجا که دانشجویان در رفت و آمد مداوم در شهر و بین شهرها هستند، واکسیناسیون دانشجویان تضمین‌کننده قطعی برای برگزاری آموزش به صورت حضوری نیست و این امر موکول به وضعیت کلی کشور از نظر همه‌گیری بیماری است.

به گفته او، اگر وضعیت شهرهایی که دارای دانشگاه هستند، قرمز یا در مرحله هشدار نباشد، دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو طبق پروتکل‌های بهداشتی آمادگی دارند. هرچند ممکن است آموزش‌ حضوری با اولویت گروه‌های دانشجویی بر حسب مقطع تحصیلی و رشته باشد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون در ایران یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۳۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۲۵ دُز رسیده است.

در ماه‌های گذشته، انتقادهای بسیاری از دولت حسن روحانی در خصوص اقدام دیرهنگام و روند کُند در خرید واکسن کرونا شده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۴۶ شهرستان قرمز و ۲۶۳ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۱۳۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.