اعتصاب غذای خشکِ حسین هاشمی در پی انتقال به بند زندانیان خطرناک

حسین هاشمی

حسین هاشمی از زندانیان اعتراضات آبان ۹۸ به بند زندانیان خطرناک منتقل شده است.

سایت امتداد خبر داده است که حسین هاشمی در پی انتشار گزارشی از وضعیت تهران بزرگ، به تیپ ۴ زندان که محل نگهداری زندانیان پرخطر است منتقل شده است.

همزمان احمدرضا حائری، فعال سیاسی و همبندی پیشین بازداشت‌شدگان آبان در زندان تهران بزرگ، از اعتصاب غذای خشک حسین هاشمی خبر داده و در توییتر خود نوشت: «آقای هاشمی از دیشب (سه‌شنبه شب) در اعتصاب خشک به سر می‌برد، ساعتی پیش فتحی رئیس زندان نزد او رفته گفته: اینجا صدایت را می‌بُریم تا ببینم دیگه چطور می‌خوای وضع زندان را گزارش کنی؟ حسین با صدایی ضعیف از همه ما کمک خواست.»

حسین هاشمی در اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و بابت اتهامات «اهانت به مقدسات و اخلال در نظم و آسایش عمومی» به ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و بابت مجازات تکمیلی به رونویسی از کتاب‌های «سه دقیقه در قیامت، گناه‌شناسی» و «۵۳ سال عصر پهلوی به روایت دربار» و همچنین شست‌وشوی میت به مدت یک ماه روزی چهار ساعت در بهشت زهرا محکوم شد.

این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد و آقای هاشمی شهریور ۹۹ جهت اجرای حکم حبس احضار و راهی زندان شد.

این زندانی سیاسی روز ۳۱ اردیبهشت در نامه‌ای ضمن توصیف شرایط زندان تهران بزرگ اعلام کرده بود: «ما نه جاسوس دولت متخاصم و نه وطن‌فروش، تنها کارگرانی بودیم که دیگر به تنگ آمده بودیم از این همه ظلم و این همه بی‌عدالتی. خسته شدیم از بس درجا زدیم و هیچمان به همان هیچ تبدیل شد. خسته شدیم از بس جوانانمان را در سطل‌های زباله دیدیم، یا معتاد در کف خیابان، یا خفته در گور. خسته شدیم از زنانی که تن خود را فروختند برای لقمه ای نان. خسته شدیم از این همه مغزی که فراری دادند. ما برای غایت انسان در ایران جنگیدیم.»