وحید و حبیب افکاری هم‌چنان «بدون اجازه درمان» در انفرادی به سر می‌برند

حبیب (راست) و وحید افکاری

سعید افکاری، برادر کشتی‌گیر اعدام‌شده در ایران، روز پنج‌شنبه خبر داد که دو برادر دیگرش، وحید و حبیب، بیش از ۲۷۹ روز است که بدون اجازه درمان در سلول انفرادی به سر می‌برند.

آقای افکاری در توییتر خود نوشت که طبق نظر پزشکی قانونی، حبیب در زمان بازداشت در اطلاعات «دچار شکستگی انگشت پا، شکستگی مچ دست جوش‌نخورده و پارگی کتف و وحید بر اثر خودکشی در اعتراض به شکنجه‌های جسمی و روحی دچار آسیب در گردن و دستش شده است».

وحید و حبیب افکاری به اتفاق برادرشان نوید در جریان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت و به «محاربه» و قتل کارمند یک نهاد امنیتی متهم شدند.

نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله، با وجود ابهامات فراوانی که در پرونده‌اش بود و از سوی وکلایش اعلام شد و به رغم کارزار جهانی در مخالفت با اعدامش، ۲۲ شهریور ۹۹ اعدام و شبانه دفن شد.

در پی این رخداد، حبیب و وحید افکاری به ۵۴ سال و ۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

سعید افکاری پیشتر خبر داده بود که بر اساس دستور دادستان استان فارس در تاریخ دوم اسفند ۹۹، حبیب و وحید باید به بند عمومی زندان منتقل می‌شدند، ولی آن‌ها هم‌چنان در سلول انفرادی زندانی هستند.

پبشتر پدر و مادر وحید و حبیب افکاری در مهرماه ۹۹ در نامه‌ای به قاضی ناظر زندان به ممنوع‌الملاقات بودن فرزندان‌شان و حبس آن‌ها در سلول‌ انفرادی اعتراض کرده و خواستار توضیح قوه قضائیه ایران در این زمینه شده بودند.