شناسایی بیش از ده هزار بیمار کرونایی دیگر در ایران در یک شبانه‌روز

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در شبانه‌روز گذشته در کشور ۱۰ هزار و ۴۸۷ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند و با این حساب، مجموع بیماران این ویروس در ایران به سه میلیون و ۶۰ هزار و ۱۳۵ نفر رسیده است.

به گفته مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ بیمار کووید ۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و آمار رسمی مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۸۲ هزار و ۴۸۰ نفر رسید.

آمارهای روزانه که توسط وزارت بهداشت ایران منتشر می‌شود مورد تردید جدی منابع مستقل است و کارشناسان آمارهای واقعی را چند برابر آمارهای رسمی ارزیابی می‌کنند.

واکسیناسیون در ایران نیز به کندی پیش می‌رود و در حال حاضر شمار افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند کمتر از ۹۰۰ هزار نفر است.

وزارت بهداشت امروز چهارشنبه گفت که تاکنون ۴ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۲۲۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸۷۸ هزار و ۶۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۲۲ دُز رسید.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهور ایران، روز چهارشنبه گفت که «قرار بود طبق برنامه زمان‌بندی شده ۱۰ میلیون واکسن خریداری شده در کشور توزیع شود که با مشکل بوجود آمده برای کشور فروشنده به تأخیر افتاد. محموله جدید واکسن امشب وارد کشور می‌شود.»