آمار کرونا در ایران؛ هشدار در مورد ورود تهران به «موج پنجم» کرونا

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران از افزایش بار همه‌گیری در پایتخت خبر داده و گفت که اگر روند افزایشی به همین شکل تا هفته آینده ادامه داشته باشد، تهران قرمز خواهد شد.

نادر توکلی روز چهارشنبه به خبرگزاری ایسنا گفت که خود مرکز تهران هنوز نارنجی است، اما چند شهرستان اطراف تهران قرمز شدند و اگر روند افزایشی به همین شکل تا هفته آینده ادامه داشته باشد، خود تهران نیز قرمز خواهد شد.

او گفته است که یک هفته است که وارد موج پنجم کرونا شده‌ایم و اگر روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد، به سمت افزایش تخت‌های بستری می‌رویم.

همزمان بر اساس آمار رسمی، با مرگ ۱۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در ایران در شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۸۴ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

رسانه‌های داخل ایران به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین خبر دادند که در شبانه‌روز گذشته، ۱۱ هزار و ۷۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که ۱۲۲۲ نفر از آنان بستری شدند.

بر همین اساس مجموع بیماران کرونا در کشور به ۳ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۵۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران در حالی که از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند، به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد، آماری که منابع مستقل درباره درستی آن تردید دارند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۳ شهرستان قرمز و ۱۸۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۲۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.