پلمب، لغو مجوز و عزل به دلیل «آب‌بازی» در یک کاروانسرا

کاروانسرای دودهک

خبرگزاری‌ها در ایران از پلمب یک کاروانسرا در استان مرکزی به دلیل آب‌بازی چند مسافر زن و مرد خبر می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا روز پنج‌شنبه به نقل از معاون گردشگری استان مرکزی گزارش داد که کاروانسرای دودهک دلیجان با حکم دادستان پلمب شده، مجوز بهره‌برداری و فعالیت آژانس مسافرتی مربوطه لغو و رئیس میراث فرهنگی دلیجان هم از مقام خود عزل شده است.

حسن حسینی گفت: «به منظور جلوگیری از تکرار چنین ماجرایی، طی دو روز اخیر، با تمامی روسای شهرستان‌ها برای افزایش نظارت بر این گونه مجموعه‌ها مکاتبه شده و به دفاتر خدمات مسافرتی تذکر داده شده است که اگر چنین اتفاقی مجددا در استان تکرار شود حتما مجوز فعالیت آنها لغو می‌شود و به همه تاسیسات و مجتمع‌های گردشگری اعلام شد که... باید بابت بروز هر اتفاقی پاسخگو باشند.»

«ماجرای» مورد نظر آقای حسینی به یازدهم تیرماه برمی‌گردد که عکس‌ها و ویدئوهایی از آب‌بازی چند مسافر در کاروانسرای دودهک در دلیجان استان مرکزی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، روزی که مصادف با روز جشن آب در ایران باستان بود.

در واکنش به این امر، عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، نیز این اتفاق را ضداخلاقی خوانده و گفته است که این دادگستری «رعایت هنجارها و ارزش‌های اسلامی انسانی در استان را با حساسیت و دقت رصد می‌کند و در هر نقطه‌ای که هنجارشکنی و اعمال ضد اخلاقی ببیند با قاطعیت تمام ورود کرده و از حیثیت و اخلاق و عفت عمومی با قدرت دفاع می‌کند.»

کاروانسرای دودهک دلیجان مربوط به دوره شاه عباس صفوی است که ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹ پس از مرمت کامل به بهره‌برداری رسید.

به گفته معاون گردشگری استان مرکزی، مجموعه کاروانسرای دودهک دلیجان «تا تعیین تکلیف نهایی بسته خواهد بود و منتظر تصمیم و مصوبه شهرستان هستیم».

نماینده دلیجان و محلات در مجلس هم در واکنش به خبر آب‌بازی در کاروانسرا گفته بود: «آنچه در واقعه شوم اخیر رخ داد حرمت‌شکنی بی‌سابقه بود که انتشار آن در فضای مجازی قلب‌ها را جریحه‌دار کرد.»

آب‌بازی در ماه‌های گرم سال در ایران پیشتر هم با برخورد و واکنش شدید مقامات مواجه شده است. از جمله ۹۰ دختر و پسر جوان در سال ۱۳۹۰ به همین دلیل در ارتفاعات روستای ارشیری سپیدان بازداشت شدند.