شناسایی نزدیک به ۴۰ هزار مبتلای جدید به کرونا و ۵۰۸ قربانی دیگر در ایران

وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه از شناسایی نزدیک به ۴۰ هزار مبتلای جدید به ویروس کرونا و مرگ بیش از ۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد.

خبرگزاری ایسنا نوشت: «از دیروز تا امروز ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۳۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر رسید.»

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰۸ بیمار کووید ۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر رسید.

اعلام روزانه آمار مبتلایان و قربانیان کووید ۱۹ در حالی رخ می‌دهد که به گفته بسیاری از کارشناسان و همین طور مقامات جمهوری اسلامی آمار درست دست‌کم سه یا چهار برابر این ارقام است.

روز دوشنبه، ۱۸ مردادماه، به‌ فاصله یک روز، رکورد آمار رسمی مرگ‌ و میر ناشی از کرونا و نیز آمار مبتلایان به این ویروس در ایران باز هم شکست و به ۵۸۸ قربانی و نزدیک به ۴۱ هزار مبتلا رسید.

روز یک‌شنبه گذشته آمار رسمی جان‌باختگان ۵۲۴ نفر و موارد جدید ابتلا حدود ۴۰ هزار نفر اعلام شده بود.

افت اندک در آمار رسمی کرونا در روز سه‌شنبه در حالی گزارش می‌شود که در همین روز ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران، با تاکید بر نقش فقدان واکسن در شرایط بحرانی جدید کرونا در کشور هشدار داد که آمار مرگ و میر حتی بدون برگزاری مراسم مذهبی «تا یک ماه و نیم دیگر» صعودی خواهد بود.