آمار رسمی کرونا در ایران؛ مرگ و میر روزانه به زیر ۲۰۰ نفر رسید

روابط عمومی وزارت بهداشت ایران روز جمعه خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، این نخستین بار پس از ۸۲ روز است که آمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در ایران به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.

در همین حال، طبق اعلام وزارت بهداشت، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۸۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این میان یک هزار و ۴۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

به این ترتیب تعداد مبتلایان به کرونا پس از نزدیک به ۱۰۰ روز در ایران به زیر ده هزار نفر فروکش کرده است.

هم‌اکنون مجموع قربانیان کووید ۱۹ در ایران به ۱۲۲ هزار و ۱۹۷ نفر رسیده و مجموع کل مبتلایان در کشور پنج میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۸۰ نفر است.

با این همه آمار رسمی روزانه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران با تردیدهای جدی روبه‌رو است و حتی شماری از مقام‌های داخلی نیز درستی آن را زیر سوال برده‌اند.

در حال حاضر هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

پس از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، با موافقت رهبر جمهوری اسلامی علیرغم ممنوعیت قبلی، واکسن‌های خارجی کرونا به طور گسترده وارد ایران شد و روند واکسیناسیون سرعت قابل توجهی یافت.