سفر رئيس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به مسکو در آستانه دیدار رهبران روسیه و اسرائیل

در آستانه دیدار رهبران اسرائیل و روسیه که قرار است «پیرامون موضوع ایران» صورت گیرد، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران برای سفری «چهار روزه» به مسکو رفته است.

به گزارش تسنیم، محمدحسین باقری در بدو ورود به مسکو اعلام کرد که در این سفر، علاوه بر مسائل دوجانبه نظامی، همکاری دو کشور در سوریه و حوادث افغانستان، درباره پی‌گیری قراردادهای خرید تسلیحاتی از روسیه بعد از خاتمه تحریم تسلیحاتی ایران نیز مذاکره خواهد شد.

براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که سال ۱۳۹۴ در پیوند با توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی تصویب شد، تحریم‌های تسلیحاتی تهران ۲۷ مهر پارسال منقضی شد، اما همان زمان دولت سابق آمریکا به رهبری دونالد ترامپ اعلام کرد که با استفاده از تمامی ابزارهای دیپلماتیکی که در زرادخانه خود دارد، مانع خرید و فروش سلاح توسط ایران خواهد شد.

سفر آقای باقری به مسکو در حالی شروع شده است که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، قرار است روز جمعه ۳۰ مهرماه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در شهر سوچی دیدار کند و محور مذاکرات، موضوع «برنامه هسته‌ای ایران و مسائل منطقه‌ای، خصوصا سوریه» اعلام شده است.

پنج‌شنبه هفته گذشته نیز رهبران روسیه و اسرائیل گفت‌وگوی تلفنی داشتند و ماه گذشته نیز وزیر خارجه اسرائیل به روسیه رفته بود.

با استفاده از گزارش تسنیم، رادیو فردا. د.خ