پلیس آلمان عامل حمله با چاقو در قطار را بازداشت کرد

عکس از آرشیو

یک مهاجم با چاقو به مسافران قطاری در ایالت بايرن آلمان حمله کرد و چند نفر را مجروح کرد. بر اساس این گزارش حال دو نفر از مجروحان این حادثه وخیم است ولی هیچکدام از این افراد در خطر مرگ قرار ندارند.

پلیس آلمان گفته است فرد مهاجم بازداشت شده ولی درباره هویت او اطلاعاتی منتشر نشده است. در گزارش برخی رسانه‌ها آمده است که فرد مهاجم تبار عرب دارد و ۲۷ ساله است.

روزنامه بیلد گزارش داده است که فرد مهاجم احتمالا «مشکلات روانی» داشته است. وزیر کشور آلمان در توییتی، حمله با چاقو را وحشتناک خوانده و گفته است «هنوز انگیزه این جنایت مشخص» نیست.

قطار در زمان حادثه بین شهرهای شهرهای رگنسبورگ و نورنبرگ در حال حرکت بود و پس از این حادثه، سفر قطار به تعليق درآمده است. پلیس آلمان به مردم اطمینان داده است که خطر رفع شده است.

تیرماه امسال نیز یک مهاجم ۲۴ ساله اهل سومالی در شهر وورتسبورگ آلمان با چاقویی بلند و در حالی که شعار الله اکبر سر می‌داد، به مردم حمله کرد که در جریان این حمله سه تن کشته و پنج تن نیز به شدت مجروح شدند.

در آن حادثه پلیس با شلیک گلوله به پای فرد مهاجم توانست مانع حملات بعدی او شود. پلیس آلمان پس از این ماجرا گفت فرد مهاجم به دلیل ابتلا به اختلال روانی تحت «درمان اجباری» بود ولی احتمال حمله تروریستی با انگیزه‌های اسلام‌گرایانه را مد نظر قرار داده‌اند.