واکنش نماینده رباط کریم به انتقادات: در آبان ۹۸ کسی، کسی را نکشت

حسن نوروزی، نماینده رباط کریم، در واکنش به انتقادات درباره مصاحبه‌اش پیرامون اعتراض‌های آبان ۹۸، گفت این مصاحبه جعلی بوده و ««در آبان ماه ۹۸ کسی، کسی را نکشت».

او روز گذشته در مصاحبه با سایت‌ دیدبان ایران گفته بود: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند» ولی در گفت‌وگوی دیگری با سایت وابسته به مجلس شورای اسلامی گفته است این مصاحبه و خبرنگار «جعلی» بوده و انتشار این خبر کار «منافقین» بوده است.

در اعتراض‌های آبان ۹۸، به روایت مقام‌های حکومت ایران ایران ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر کشته شدند، ولی سازمان عفو بین‌الملل تاکنون اسامی ۳۲۳ نفر از معترضان را تایید کرده است و خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که حداقل ۱۵۰۰ نفر در جریان اعتراضات کشته شده‌اند.

آقای نوروزی در مصاحبه با سایت مجلس همچنین از دادگاه بین‌المللی مردمی آبان انتقاد کرد و گفت این دادگاه «به نفع اغتشاشگران» بوده است. مقام‌های حکومت ایران معترضان آبان ۹۸ را «اغتشاشگر» می‌نامند.

دادگاه بین‌المللی مردمی آبان برای رسیدگی به «جنایات» حکومت ایران در جریان اعتراضات آبان‌ماه سال ۹۸ در لندن برگزار شد و دیروز به پایان رسید.

وین جورداش، وکیل بین‌المللی حقوق بشر، که از اعضای هیات بررسی اتهامات علیه ناقضان حقوق بشر در این پرونده هست، اعلام کرد که تا زمان صدور حکم در اوایل سال آینده میلادی، روند جمع‌آوری اسناد و اطلاعات ادامه خواهد داشت. او از همه شاهدان سرکوب آبان ۹۸ خواست تا طی سه ماه آینده اطلاعات خود را به این دادگاه ارسال کنند.