رسانه‌های چینی تصاویری از تنیس‌باز «گمشده» منتشر کردند

تصویر تازه‌ای که رسانه‌های چین از  پنگ شوای، تنیس‌باز سرشناس چینی، منتشر کرده‌اند

در پی واکنش‌های گسترده بین‌المللی به « گم شدن» و وضعیت نامشخص پنگ شوای، تنیس‌باز سرشناس چینی، ویدئو و عکس‌هایی از او منتشر شده که نشان می‌دهد روز یکشنبه ۳۰ آبان در انظار عمومی حاضر شده است.

این تصاویر را برگزارکنندگان یک تورنمنت جوانان در پکن در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر کرده‌اند که او را کنار یک زمین بازی در حال امضا کردن توپ برای کودکان نشان می‌دهد در حالی که هیچ اشاره‌ای به ناپدید شدن او نکرده‌اند.

پنگ شوآیی، قهرمان تنیس دونفره جهان، نزدیک به سه هفته پیش در یک شبکه اجتماعی چینی یکی از مقامات عالی‌رتبه حزب کمونیست چین را به تعرض جنسی و تجاوز متهم کرد. پس از این ماجرا گزارش‌هایی درباره گم شدن او منتشر شد.

سازمان ملل و ایالات متحده روز جمعه از وضعیت نامشخص پِنگ شوآیی، تنیس‌باز زن چینی، که گفته می‌شود «گم شده» است ابراز نگرانی شدید کردند.

در روزهای اخیر کسی از این تنیس‌باز خبری ندارد،‌ مسئله‌ای که باعث شده در روزهای گذشته ستارگان دنیای تنیس جهان از جمله سرنا ویلیامز و نوواک جوکوویچ به آن واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کنند.

انجمن تنیس زنان جهان نیز هفته گذشته تهدید کرد که در صورت بی‌خبر ماندن از خانم پنگ شوآیی دیگر مسابقه‌ای در کشور چین برگزار نخواهد کرد.

این نخستین بار نیست که فردی از میان هنرمندان، سلبریتی‌ها و ورزشکاران چینی در پی یک انتقاد یا افشای مسئله‌ای حساس «ناپدید» شده و بعد دوباره در انظار ظاهر شده است.