شرکت‌ فاضلاب تهران: ۹۰ درصد ورق‌ها را می‌دزدند، ورق‌های سرقتی را از بازار دست دوم می‌خریم

تصویری از بازار خلازیر در تهران

معاون شرکت فاضلاب تهران از سرقت چند هزار دریچه چدنی در طول در سال در تهران خبر داده و گفته است ۸۰ تا ۹۰ درصد سارقان ورق‌های موج‌دار این شرکت را نیز دزدیده‌اند و آنها مجبور هستند روق‌های سرقتی را از بازار کالاهای دست دوم بخرند.

به گفته مسعودرضا ثامنی، قیمت دریچه‌های چدنی دو میلیون تومان است و قیمت ورق‌های موج‌دار نیز یک میلیون و دویست هزار تومان است. او گفته است ورق‌های سرقتی در بازار اجناس دست دوم مانند بازار خلازیر تهران به قیمت ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌‌رسد.

علی موسوی، معاون آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران، روز دوم آذرماه به وب‌سایت تجارت‌نیوز گفته بود که در طول سال ۹۹ و شش ماه اول امسال، در مجموع ۴۹۰۰ دریچه چدنی به سرقت رفته است و خسارتی حدود یک میلیارد تومان بر جای گذاشته است.

به گفته مسعودرضا ثامنی، شرکت فاضلاب تهران، در تهران ۱۴۰ هزار دریچه چدنی وجود دارد و این شرکت برای کاهش سرقت‌ها مجبور است در تمام معابر نگهبان مستقر کند و این موضوع «منجر به درگیری‌های گسترده شبانه شده است».

پیش از این محمود ترفع، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، خبر داده بود «سرقت در ایستگاه‌های اتوبوس اخیراً شایع شده است» و «هرچیزی که به دست برسد از پیچ و مهره گاردریل گرفته تا تابلو و در داخل اتوبوس، پشت سری صندلی‌ها و قطعات فلزی درون اتوبوس به سرقت می‌رود.»

گسترش فقر و همچنین افزایش تعداد معتادان از جمله عواملی است که در گزارش رسانه‌ها به عنوان دلایل افزایش سرقت‌های خرد نام برده شده است.