رئيس قوه قضاییه با اشاره به اعتراض‌های اصفهان: افراد وابسته به خارج آرامش را به هم زدند 

تصویری از یک معترض در اصفهان که با حمله نیروهای امنیتی مجروح شده است

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران، با اشاره به اعتراض‌های اخیر در اصفهان گفته است افراد «بدخواه» و «وابسته به خارج» در اعتراض‌ها «سعی می کنند آرامش و امنیت مردم را به هم بزنند باشند ولی «نیروهای انتظامی و امنیتی و دادستان‌ها» به این افراد «فرصت ابراز وجود نمی دهند».

او همچنین از مردم استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری،‌ یزد و خوزستان خواسته است که «مراقب تحرکات دشمن باشند». منتسب کردن اعتراض‌های مردم ایران به کشورهای خارجی یک رویکرد سابقه‌دار در ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی است.

مقامات حکومت ایران به ویژه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به طور معمول برای توصیف معترضان و مخالفان حکومت از کلماتی چون اشرار و میکرب استفاده می‌کنند و آنها را به دشمن وابسته می‌دانند.

اعتراض‌های اخیر مردم اصفهان به بحران آب در این استان که با حضور گسترده کشاورزان همراه بود، با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی و بازداشت معترضان مواجه شد.

بر اساس آخرین گزارش‌ نهادهای حقوق بشری، دست‌کم «۲۱۴ نفر از معترضان» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند و «۳۰ نفر از معترضان» که از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند، در بیمارستان بستری هستند.

مقام‌های حکومت ایران تاکنون گزارش دقیقی از افراد بازداشت شده و همچنین مصدومان حادثه نداده‌اند و راه‌حلی نیز برای حل مشکل آب کشاورزان اصفهان ارائه نکرده‌اند.