وعده آمریکا برای وضع «سخت‌ترین» تحریم‌ها در صورت تهاجم روسیه به اوکراین

جو بایدن روز سه‌شنبه با ولادیمیر پوتین از راه دور جلسه‌ دارد

مقامات آمریکایی روز دوشنبه خبر دادند که جو بایدن قرار است روز سه‌شنبه به ولادیمیر پوتین هشدار دهد که در صورت تهاجم روسیه به اوکراین «سخت‌ترین تحریم‌ها» را علیه مسکو وضع خواهد کرد.

کاخ سفید روز شنبه اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، تماس ویدئویی خواهد داشت و در خصوص مسئله اوکراین با وی مذاکره خواهد کرد.

همان روز جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای گفت که آقای بایدن در این تماس ضمن اشاره به نگرانی‌های آمریکا در مورد فعالیت‌های نظامی روسیه در مرز با اوکراین، بر حمایت ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید خواهد کرد.

حال خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش داده است که قرار است رئیس جمهور آمریکا تهدید وضع تحریم‌هایی سخت علیه مسکو را در جلسه با همتای روس خود مطرح کند.

به گفته همین منابع، این تحریم‌ها بزرگ‌ترین بانک‌های روسیه را هدف گرفته و دست مسکو را در تبدیل روبل، واحد پول این کشور، به دلار خواهد بست.

اوکراین در چند هفته اخیر و از جمله در روز سه‌شنبه، تنها ساعاتی پیش از جلسه دو رئیس جمهور، در مورد افزایش چشمگیر نیروهای روسیه در منطقه مرزی بین دو کشور و احتمال حمله نظامی به خاک خود ابراز نگرانی کرده است.

در مقابل روسیه هر بار قصد حمله نظامی به اوکراین را تکذیب کرده و گفته است که نیروهایش در این خط مرزی تنها آرایش دفاعی دارند.