دو مأمور سپاه پاسداران در درگیری با افراد مسلح در زاهدان کشته شدند

منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرده است که شامگاه شنبه، چهارم دی، نیروهای این قرارگاه در حوالی زاهدان با افراد مسلح درگیر شدند که بر اثر آن دو تن از نیروهای سپاه جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فارس نام دو مأمور کشته‌شده سپاه پاسداران را «مهران شوری‌زاده» و «محسن کیخوایی» ذکر کرده است. خبرگزاری‌های داخلی ایران توضیح بیشتری در مورد این درگیری نداده و از افراد مسلح تنها با عنوان «اشرار» یاد کرده‌اند.

قرارگاه قدس از نظر حوزه جغرافیایی وسیع‌ترین مناطق تحت امر یک قرارگاه یعنی دو استان بزرگ سیستان و بلوچستان و کرمان را فرماندهی می‌کند و دو سپاه استانی ثارالله کرمان، و سلمان سیستان و بلوچستان، را تحت امر دارد.

منطقه مرزی سیستان و بلوچستان منطقه‌ای پرتنش است و روز دهم آذرماه امسال شماری از رسانه‌های ایران و منطقه از وقوع درگیری مسلحانه بین قوای طالبان با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه مرزی و «سقوط شماری از پاسگاه‌های مرزی ایران» خبر دادند.

استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، همچنین در سال‌های اخیر بارها شاهد درگیری‌ مسلحانه میان نیروهای دولتی و قاچاقچیان مواد مخدر بوده و شماری از نیروهای پلیس در جریان این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

ازجمله روز ۲۷ آبان فرمانده انتظامی استان کرمان از کشته‌ شدن «عالی‌ترین» مقام قرارگاه عملیاتی ابوذر این استان در درگیری با «اشرار مسلح» خبر داد.