فعالیت بانوان ایرانی در رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام «ممنوع شد»

گزارش‌ها حاکی است اخیراً نامه‌ای از سوی وزارت ورزش ایران به ادارات کل ورزش استان‌ها ارسال شده و در آن هر گونه فعالیت بانوان در رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی ورزشی «ورزش سه»، روز یک‌شنبه ۱۲ دی با درج این خبر نوشت که دلیل این اقدام از سوی وزارت ورزش، «نداشتن مجوز کتبی عنوان شده» و این در حالی است که از سال ۹۲ بانوان در همه فعالیت‌های آموزشی در فدراسیون بدنسازی حاضر هستند و بعد از ۸ سال این وزارتخانه اعلام کرده مجوز کتبی در این خصوص در وزارت ورزش وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا نیز در همین روز نوشت، در شرایطی که طی سال‌های اخیر مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته‌های پاورلیفتینگ، فیتنس و مچ‌اندازی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شده بود، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در نامه‌ای به رئیس هیئت بدنسازی این استان، هرگونه فعالیت بانوان در رشته‌های بدنسازی را ممنوع اعلام کرد.

این ممنوعیت‌ها در حالی رخ می‌دهد که فدراسیون بدنسازی رویدادهای ورزشی مربوط به بانوان را در ماه‌های آینده پیش‌بینی کرده است.

بانوان ایرانی از سال ۹۲ مجوز حضور در کلاس‌های آموزشی و سمینارهای رشته بدنسازی را داشته‌اند و از سال ۹۵ نیز می‌توانستند در رشته مچ‌اندازی به فعالیت حرفه‌ای بپردازند تا جایی که امسال اولین اعزام بانوان ایران به رقابت‌های آسیایی مچ‌اندازی انجام شد و زنان ایرانی موفق به کسب عنوان سوم آسیا شدند.

اکنون با تصمیم جدید وزارت ورزش در دولت رئیسی، بانوان فعال در این رشته‌ها مجوز ادامه فعالیت نخواهند داشت.