حداقل ۱۰ سرباز پاکستانی در حمله جدایی‌طلبان بلوچ کشته شدند

تصویر آرشیوی است

ارتش پاکستان اعلام کرد که حداقل 10 سرباز این کشور در زد و خورد در یک پست بازرسی کشته شده‌اند. یک گروه جدایی‌طلب به نام «ارتش آزادی بخش بلوچستان» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌ است.

طبق بیانیه ارتش پاکستان این درگيری غروب سه شنبه تا بامداد چهارشنبه در یک پست بازرسی ارتش ناحیه کوهستانی کچ واقع در ایالت بلوچستان رخ داده است. در این درگیری یکی از مهاجمان کشته و در عملیات نیروهای ارتش برای پاکسازی منطقه، سه مهاجم دیگر اسیر شده اند.

بلوچستان به رغم منابع معدنی غنی، فقیرترین ایالت پاکستان است و در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌ میلیارد دلاری طرح «کمربند و جاده» چین، نارضایتی مردم این منطقه را افزایش داده است. اهالی منطقه می‌گویند این طرح‌ها برای آنها هیچ منفعتی نداشته و تمام مشاغل را به افراد غیرمحلی داده‌اند.

ناحیه کوهستانی کچ که حمله اخیر در آن اتفاق افتاد، در شمال شهر بندری کوادر قرار دارد که یکی از مهمترین مراکز سرمایه‌گذاری‌های چین در پاکستان است.

ارتش آزادی بخش بلوچستان که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، می‌گوید تعداد تلفات نیروهای پاکستانی ۱۷ نفر است و تایید کرده است که یکی از پیکارجویان این گروه در جریان این درگیری کشته شده است.

هفته گذشته نیز بر اثر یک بمب‌گذاری در شهر لاهور که یک گروه دیگر به نام «ارتش ملی بلوچستان» مسئولیت آن را برعهده گرفت، سه نفر کشته شدند.

بلوچستان که وسیع‌ترین و درعین حال کم‌جمعیت ترین ايالت پاکستان است، از سال‌ها پیش دستخوش ناآرامی بوده و گروه‌های مسلح گوناگونی که برخی از آنها جدایی‌طلب هستند، در این منطقه فعالیت می‌کنند.