فرزانه انصاری‌فر را در دفتر دادستانی «ضرب و شتم» کردند

در پی بازداشت پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، شامگاه دوشنبه ۲ اسفند خبر رسید که فرزانه انصاری‌فر نیز در مراجعه به دفتر دادستانی «مورد ضرب و شتم و تهدید» قرار گرفته است.

آرش صادقی، زندانی سیاسی سابق، در توئیتی نوشت فرزانه انصاری فر که برای پیگیری وضعیت پدر و برادر خود به دفتر دادستانی بهبهان مراجعه کرده بود، «در دفتر دادستانی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تهدید به بازداشت شد».

آقای صادقی همچنین نوشته است که «ضرب و شتم خانم فرزانه انصاری‌فر به‌گونه‌ای صورت گرفته که باعث کبودی بدن و آسیب‌دیدگی شانه ایشان شده است».

فرزاد انصاری‌فر در بحبوحه اعتراضات روز ۲۵ آبان ۹۸ در بهبهان بر اثر اصابت گلوله به سرش کشته شد.

روز شنبه ۲۹ بهمن پدر فرزاد که پیشتر ابلاغیه‌ای جهت دفاع از خود در خصوص اتهام «تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی» دریافت کرده بود، پس از مراجعه به دادسرای بهبهان بازداشت شد.

پس از آن خبر رسید که آرمان انصاری‌فر، برادر فرزاد انصاری‌فر، نیز یک روز پس از بازداشت پدرش بازداشت شده است.

فرزانه، خواهر فرزاد، که خبر «ضرب و شتم» او در دفتر دادستانی منتشر شده، در دو سال گذشته نیز بارها به دلیل پیگیری قتل برادرش بازداشت و به دادگاه فراخوانده شده و با اتهاماتی چون «انتشار تصاویر تحریک‌آمیز»، «عضویت در گروهک‌های منافقین»، «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق شعارنویسی و شرکت در اعتراضات سال ۹۸» مواجه شده بود.

فرزانه انصاری‌فر همچنین در تیر ۱۳۹۹ در جریان اعتراض‌های مردم بهبهان به نابسامانی‌های اقتصادی و سرکوب سیاسی بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بود.

بیشتر در این باره: پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، بازداشت شدند