کشتی اماراتی «به دلیل شدت باد» در نزدیکی عسلویه غرق شد

عکسی که خبرگزاری ایرنا در خبر غرق شدن کشتی منتشر کرده است

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی،‌ ایرنا، روز پنج‌شنبه، ۲۶ اسفندماه، از غرق شدن یک کشتی متعلق به امارات متحده عربی در نزدیکی عسلویه خبر داد.

به گفته رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، این کشتی اماراتی حامل خودرو صبح پنج‌شنبه در ۳۰ مایلی عسلویه غرق شده است.

حجت خسروی در ادامه گفت که «عملیات جست‌وجو برای یافتن ۳۰ خدمه این کشتی آغاز شده» است. طبق توضیح او، خدمه کشتی با جلیقه نجات روی آب در انتظار نیروهای امدادی هستند.

به گفته آقای خسروی، به دلیل شرایط جوی بد این کشتی پیش از رسیدن کشتی نجات به طور کامل غرق شده است.

او گفت: «از سمت عسلویه غیر از شناور ناجی دو یدک‌‌کش نیز به محل وقوع حادثه اعزام شدند که به دلیل شرایط نامساعد جوی و شدت باد پیش از رسیدن آنها کشتی اماراتی غرق شد.»

در همین زمینه خبرگزاری ایرنا در خبری دیگر به نقل از هواشناسی استان هرمزگان نوشت: «طی روز جاری در کلیه مناطق دریایی استان، تندباد شدید و طوفانی شدن دریا مورد انتظار است و در بنادر و جزایر غربی استان و به تدریج در تنگه هرمز و دریای عمان تندبادهای شدید شمال غربی-جنوب غربی پیش‌بینی می‌شود که تا روز جمعه تداوم خواهد داشت. سرعت وزش باد در بنادر غربی استان هرمزگان تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲۵۰ سانتی‌متر خواهد رسید.»