زلزله مهیب در هرمزگان «تلفات انسانی نداشت»

عکسی که ایسنا از این زلزله منتشر کرده است

زلزله شدیدی به بزرگی ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت دو و ۴۵ دقیقه بامداد پنج‌شنبه، ۲۶ اسفند، در استان هرمزگان حوالی کوخَرد رخ داد که، به‌ گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تلفات جانی و مصدومیت نداشت.

این زمین‌لرزه شدید که با دست‌کم هفت پس‌لرزه نیز همراه بود، در ۲۷ کیلومتری کوخرد، ۳۸ کیلومتری جناح و ۴۰ کیلومتری بندر چارک، که هر سه در استان هرمزگان قرار دارند، به وقوع پیوست.

مهراد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، اعلام کرده است که این زلزله باعث قطع موقت برق برخی روستاها در این مناطق و ریزش کوه در برخی جاده‌ها شد، اما تلفات انسانی نداشت.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر علاوه بر آماده‌باش کل استان هرمزگان، تیم‌های ارزیاب هلال احمر عازم مناطق وقوع زلزله شده‌اند و تا این لحظه گزارشی جز ترک‌خوردگی دیوار برخی خانه‌ها ارسال نشده است.

مرکز زمین‌لرزه بامداد پنج‌شنبه ۱۶۵ کیلومتر با بندرعباس، مرکز استان هرمزگان، و ۳۶۸ کیلومتر با شیراز، مرکز استان فارس، فاصله داشت.

پیش از این آخرین زلزله بزرگ در هرمزگان، دو زلزله‌ با قدرت بیش از شش درجه بود که ۲۳ آبان بخش‌هایی از استان هرمزگان را به‌ لرزه درآورد که دست‌کم باعث کشته شدن دو نفر در بندرعباس و مصدوم شدن ۱۰۴ نفر شد.