پرسش‌های تازه درباره چمدان‌های خانواده قالیباف در سفر ترکیه

تصویر آرشیوی از زهرا مشیر و محمدرضا قالیباف

در حالی که سکوت محمدباقر قالیباف، رئيس مجلس شورای اسلامی، درباره سفر خانواده‌اش به ترکیه و ماجرای مشهور به «سیسمونی گیت» ادامه دارد، گزارش‌های تازه درباره بار خانواده او در این سفر پرسش‌های تازه‌ای ایجاد کرده است.

بر اساس یک فایل صوتی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، خانواده قالیباف در این سفر ۱۹ چمدان داشته‌اند. وحید اشتری، فعال سیاسی-رسانه‌ای، که نخستین بار این ماجرا را افشا کرد نیز در توییتر نوشته است که خانواده قالیباف ۲۰ چمدان همراه خود داشته‌اند.

پیش از این الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، گفته بود مریم قالیباف، خواهر، و امیررضا بحیرایی، داماد قالیباف، برای خرید سیسمونی به استانبول نرفته بودند ولی با درز اطلاعات تازه، این پرسش به طور جدی‌تر در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است که اگر این «حجم از چمدان‌ها و ساک‌ها» سیسمونی نبوده، چه بوده است.

کاربران همچنین درباره علت حضور زهرا مشیر، همسر قالیباف در این سفر پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند که حامیان رئيس مجلس ایران به آن پاسخی نداده‌اند.

حامیان محمدباقر قالیباف می‌گویند این ماجرا یک طراحی امنیتی برای ضربه زدن به اعتبار سیاسی رئيس مجلس در آستانه دور تازه انتخابات هیات رئيسه مجلس شورای اسلامی است و خواستار برخورد با افشاگران شده‌اند.

مخالفان اما با اشاره به سابقه گسترده فساد که متوجه محمدباقر قالیباف، پسر و همسرش بوده است، این ماجرا را یک «رسوایی» دیگر برای خانواده رئيس مجلس شورای اسلامی ایران می‌دانند.