دادگاه تجدیدنظر استان فارس حکم ۸ سال زندان مهدی فتحی، معلم منتقد، را تایید کرد

مهدی فتحی، معلم و فعال صنفی

دادگاه تجدیدنظر استان فارس، حکم ۸ سال زندان مهدی فتحی، معلم و فعال صنفی، که به بیماری قلبی مبتلا است را تایید کرده است. او همچنین به ابطال گذرنامه و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، آقای فتحی که معلم تاریخ است، در حوزه صنفی فعال بوده و از «نارسایی قلبی» رنج می‌برد. او که به اجبار بازخرید خدمت شده است، در دادگاه بدوی به ۱۲ سال زندان محکوم شده بود.

دادگاه این فعال مدنی که به سیاست‌های حکومت ایران در حوزه آموزش و پرورش معترض بوده است، را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی» در مجموع به هشت سال زندان محکوم کرده که از این میزان ۵ سال آن قابل اجرا است.

دادگاه تجدیدنظر در استان فارس، روز ۲۸ فروردین، نیز حکم یک سال زندان رسول کارگر، فعال صنفی فرهنگیان، را تایید کرد.

همان روز وکیل رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان، خبر داد که این فعال فرهنگی بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس، بابت «فعالیت‌های تبلیغی» به یک سال حبس، هم‌چنین ممنوعیت خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استان‌های هم‌جوار به مدت دو سال محکوم شده است.

در ماه‌های اخیر، همزمان با گسترش اعتراض‌های صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته، برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان صنفی معلمان و فرهنگیان تشدید شده است.