عکس یادگاری حمید استیلی با یک «مأمور اطلاعاتی» حاشیه‌ساز شد

حمید استیلی از اسفند ۱۴۰۰ سرپرست تیم ملی فوتبال است

در ادامه واکنش‌ها به سفر قریب‌الوقوع تیم ملی فوتبال ایران به کانادا برای یک مسابقه دوستانه، مسیح علی‌نژاد، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، روز شنبه یکم خرداد، در مصاحبه به شبکه خبری سی‌بی‌سی کانادا با استناد به عکس یادگاری سرپرست تیم ملی با کسی که به‌اتهام توطئه برای آدم‌ربایی تحت تعقیب اف‌بی‌آی است، از مقامات امنیتی آمریکا و کانادا خواست موضوع را پی‌گیری کنند.

بر اساس گزارش سی‌بی‌سی، حدود یک سال پس از اعلام تحت تعقیب بودن محمود خاضعین، متهم به توطئه برای ربودن مسیح علی‌نژاد از خاک آمریکا، عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال، را در کنار آقای خاضعین نشان می‌دهد.

تیرماه سال گذشته،‌ مقامات آمریکایی اعلام کردند که گروهی چهار نفره وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی برنامه داشتند مسیح علی‌نژاد را بربایند و محمود خاضعین یکی از این چهار نفر معرفی شد.

بیشتر در این باره: افزایش حمایت از کارزار بازماندگان پرواز اوکراینی برای لغو بازی با تیم فوتبال کانادا

مسیح علی‌نژاد روز شنبه در مصاحبه با سی‌بی‌سی کانادا توضیح داد: «اف‌بی‌آی به من گفت که این پرونده را بررسی می‌کند. من از پلیس کانادا هم می‌خواهم که این را نیز در نظر بگیرد… فدراسیون‌های ورزشی توسط اعضای سپاه پاسداران کنترل می‌شوند. آیا به هر کسی که با آدم‌ربایان مرتبط است اجازه می‌دهید برای لذت بردن از آزادی به کانادا بیایند؟»

در روزهای اخیر هم‌زمان با تلاش بی‌وقفه بازماندگان قربانیان سرنگونی پرواز ۷۵۲ برای لغو بازی دوستانه دو تیم فوتبال ایران و کانادا، شماری از سیاستمداران و مقامات کانادایی نیز حمایت خود را از این کارزار اعلام کرده‌اند.

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲، دعوت تیم فوتبال ایران به کانادا را «سیلی» به صورت خانواده‌های مسافران کشته‌شده هواپیمای اوکراینی خوانده وآن را «توهین» به افرادی توصیف که عزیزان خود را در سرنگونی این هواپیما به‌وسیله موشک‌های سپاه از دست دادند.