فرمانده کل سپاه: صیادخدایی را عوامل اسرائیل کشتند، انتقام می‌گیریم

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه

بیش از یک هفته پس از کشته شدن حسن صیادخدایی، سرهنگ سپاه، در جریان سوءقصد مسلحانه در تهران، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه، نهم خرداد، اسرائیل را مسئول این حمله معرفی کرد و وعده «انتقام» داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین سلامی، فرمانده سپاه، در دیدار با خانواده صیادخدایی، که رسانه‌های سپاه از او به‌عنوان «یکی از فرماندهان مدافع حرم» یاد می‌کنند، گفت: «دشمن از قلب کاخ سفید و تل‌آویو او را ماه‌ها و سال‌ها، خانه به خانه و کوچه به کوچه تعقیب کرد تا در نقطه‌ای او را به شهادت برساند.»

حسن صیاد خدایی عصر روز یکم خرداد در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلامی در شرق تهران هنگام خروج از خانه‌اش با «پنج» گلوله دو موتورسوار کشته شد.

بیشتر در این باره: نخست‌وزیر اسرائیل: دوران مصونیت رژیم ایران به سر آمده است

این سوءقصد قبلاً هم به اسرائیل نسبت داده شده‌ بود، اما این نخستین بار است که این مقام ارشد سپاهی آن را عنوان می‌کند و وعده انتقام می‌دهد.

رسانه‌های اسرائیلی در روز سوءقصد، صیادخدایی را «از برنامه‌ریزان کشتن اسرائیلی‌ها و یهودیان و ضربه زدن به منافع یهودیان در برخی نقاط جهان»‌ معرفی کردند.

یک هفته بعد نیز نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داد که اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تحریک حملات از طریق نیروهای نیابتی خود بدون عقوبت نخواهد ماند.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل که بر سازمان جاسوسی این کشور، موساد، نظارت دارد تا کنون از اظهارنظر مستقیم در مورد کشته شدن این عضو سپاه خودداری کرده است.

با استفاده از خبرگزاری تسنیم و وب‌سایت رادیو فردا؛ ر.ش / پ.پ