وزارت خارجه ایران «عاملان» سوء قصد به جان سرهنگ سپاه را تهدید کرد

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، عاملان سوء قصد به جان حسن صیادخدایی، سرهنگ سپاه پاسداران، را به «دریافت پاسخ دردناک» تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری سه‌شنبه ۱۰ خرداد خود گفت: «ما می‌دانیم چه کسی ترور شهید صیاد خدایی را صورت داده است و این که چه طرف ثالثی است و از مسیرهایی که باید، پیام‌هایش را گرفته است و حتماً پاسخ خود را به صورت دردناک دریافت خواهد کرد.»

حسن صیاد خدایی عصر روز یکم خرداد در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلامی در شرق تهران هنگام خروج از خانه‌اش با «پنج» گلوله دو موتورسوار کشته شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران توضیح بیشتری در مورد افرادی که به گفته او این اقدام را انجام داده‌اند نداد.

در همین حال خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، روز یک‌شنبه هفته جاری در گزارشی از پنج کارشناس اطلاعاتی و فناوری اسرائیل به عنوان اهداف بالقوه این انتقام‌گیری نام برد.

خبرگزاری فارس در مقاله‌ای تحت عنوان «صهیونیست‌هایی که باید مخفیانه زندگی کنند» مدعی شد که این افراد «علیه کشورهای اسلامی اقدامات خرابکارانه انجام می‌دهند» و همچنین مدعی شد که «علاوه بر خودشان، خانواده‌ها، همکاران و تمام اقدامات‌شان، شبانه‌روز تحت رصد دقیق اطلاعاتی و امنیتی» گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی هستند.

افرادی که خبرگزاری فارس آنها را تهدید کرده عبارتند از سرلشکر «عاموس مالکا» از افسران ارشد ارتش اسرائیل، «امیر لوینتال»، از جمله کارشناسان برجسته امنیت سایبری در بخش ترابری ریلی اسرائیل، «گال گنوت»، فعال در یگان سایبری ۸۲۰۰ اسرائیل، خانم «اینبال آریلی»، از کارآفرینان اسرائیلی و «عامیت ملتسر» اوانجلیست سرشناس.

روز دوشنبه، نهم خرداد، حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز اسرائیل را مسئول حمله به حسن صیادخدایی معرفی کرد و وعده «انتقام» داد.

در همان روز اسرائیل از شهروندانش خواست به دلیل خطرات احتمالی از سوی ایران، به ترکیه سفر نکنند.