وزنه‌برداران معترض تیم ملی: به اردو برنمی‌گردیم

عکس دسته‌جمعی وزنه‌برداران معترض تیم ملی

۱۵ وزنه‌بردار ایران که در اعتراض به کمبودهای غذایی و مالی و رفاهی، اردوی تیم ملی را ترک کرده بودند، در واکنش به اقدام رئیس فدراسیون در تغییر سرمربی تیم، اعلام کردند به اردو برنمی‌گردند، چون «با تغییرات ظاهری، اصل مشکل پابرجا می‌ماند».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ۱۵ وزنه‌بردار تیم ملی در بیانیه‌ای که جمعه، ۱۵ خرداد، منتشر شد، تأکید کردند که مشکلات موجود مربوط به روزهای اخیر نیست بلکه چندین سال است که گریبان‌گیر وزنه‌برداری است.

وزنه‌برداران تیم ملی پیشتر، چهارشنبه ۱۱ خرداد، اردوی تیم ملی را ترک کردند و با انتشار بیانیه‌ای گفتند «تا مساعد شدن شرایط به اردوی تیم ملی باز نخواهند گشت».

پس از این اقدام اعتراضی، محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی، دلایل آن را «کیفیت غذا، قطع آب گرم، مشکل سیستم خنک‌کننده، نرسیدن مکمل، پرداخت نشدن حقوق‌ها و نبود فیزیوتراپ» عنوان کرد.

با این حال، رئیس فدراسیون اقدام به برکناری محمدحسین برخواه کرد و گفت وزنه‌برداران تیم ملی «اگر انتظار دارند در هتل پنج‌ستاره باشند، فکر می‌کنم نه من و نه ورزش کشور بتواند چنین شرایطی را فراهم کند».

اما وزنه‌برداران معترض می‌گویند «هتل پنج‌‌ستاره یا چیزی بیشتر از حق‌شان نخواسته‌اند و تنها می‌خواهند که مشکلات حل و شأن‌شان حفظ شود».

آن‌ها در بیانیه جدید خود همچنین تأکید کرده‌اند که «منش اخلاقی و پهلوانی اجازه نمی‌دهد پشت برادران خود را خالی کنند».