بانک ملی تعداد «دقیق» صندوق‌های مسروقه را اعلام کرد؛ صندوق‌های امانت «بیمه نیست»

نمای بیرونی بانک ملی شعبه دانشگاه تهران

یک روز پس از تایید وقوع سرقت از یک شعبه بانک ملی در تهران، این بانک در اطلاعیه‌ای تعداد گزارش‌شده از صندوق‌های امانت مسروقه را تکذیب و تعداد «دقیق» را اعلام کرد.

بانک ملی ایران روز دوشنبه، ۱۶ خرداد، در بیانیه‌ای سرقت از صندوق‌های امانت شعبه دانشگاه این بانک در تهران در خلال سه روز تعطیلی رسمی اخیر را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حال همین بانک در اطلاعیه‌ای جدید که روز سه‌شنبه منتشر شد می‌گوید که «۱۶۸» صندوق امانت در این شعبه توسط سارقان آسیب دیده و رقم یک‌هزار که پیشتر اعلام شده بود درست نیست.

هنوز از میزان دقیق اموال و اسناد به سرقت‌رفته از این شعبه بانک گزارشی منتشر نشده است.

بانک ملی ایران روز سه‌شنبه همچنین وعده داد که «در اسرع وقت نسبت به جبران کامل بهای اموال مسروقه اقدام خواهد شد».

این در حالی است که به نوشته خبرگزاری ایسنا به نقل از دبیر کانون بانک‌ها در ایران «صندوق بانک تحت پوشش بیمه نیست و بانک نیز در صورتی می‌تواند خسارات وارد شده به این صندوق‌ها را بپردازد که مشتری بتواند ثابت کند که چه میزان کالا یا اشیا در صندوق داشته‌ است».

خبرگزاری صداوسیما روز دوشنبه جزئیات بیشتری از این سرقت منتشر کرد و نوشت: «تعدادی از سارقان در تعطیلات اخیر از ساختمان مجاور وارد شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب روبه‌روی دانشگاه تهران شدند و حدود ۲۵۰ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها را به سرقت بردند.»

بر اساس این گزارش، سارقان به محیط بانک آشنایی داشته و «دستگاه ضبط تصاویر را با خود به سرقت بردند» که به همین دلیل، «آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت مبنی بر این‌که سارقان چند نفر بوده و یا از چه طریقی توانستند به سامانه بانک نفوذ کنند، در حال حاضر در دسترس نباشد».

اما نکته‌ای که در شبکه‌های اجتماعی نظر کاربران را جلب کرده فاصله اندک این شعبه از بانک با یک کلانتری و همین طور نهاد ریاست جمهوری در تهران است که قاعدتا باید بر امنیت این محل بیفزاید.