همسر آسانژ: درخواست تجدید نظر در حکم استرداد می‌کنیم

در پی موافقت دولت بریتانیا با استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس به آمریکا، همسر وی اعلام کرد که درخواست تجدید نظر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همسر آقای آسانژ روز جمعه ۲۷ خرداد اعلام کرد که از هر راه قانونی برای جلوگیری از استرداد همسرش به آمریکا اقدام خواهد کرد.

استلا آسانژ در ادامه گفته است: «ما از هر راهی برای جلوگیری از استرداد وارد خواهیم شد. من هر لحظه در حال مبارزه برای جلوگیری از اجرایی شدن حکم استرداد هستم تا عدالت تحقق یابد.»

پریتی پاتل وزیر کشور بریتانیا روز جمعه با اعلام موافقت دولت بریتانیا با استرداد آقای آسانژ گفت وی ۱۴ روز فرصت دارد تا در مورد این تصمیم، درخواست تجدید نظر کند.

همزمان ویکی‌لیکس با انتشار بیانیه‌ای از این تصمیم به‌ عنوان «روز تاریک برای آزادی مطبوعات و دموکراسی بریتانیا» نام برد و ایالات متحده را به «طراحی ترور» بنیانگذار این سازمان متهم کرد.

بنیانگذار ویکی‌لیکس که شهروند استرالیا است از سوی ایالات متحده آمریکا متهم شده که با اقدامات خود در زمینه افشای اسناد محرمانه فدرال، جان افراد زیادی را به خطر انداخته است.

در این باره دستگاه قضایی ایالات متحده ۱۸ مورد اتهام را علیه او مطرح کرده و خواستار بازگرداندن آقای آسانژ به آمریکا شده بود.

درخواست استرداد آقای آسانژ به آمریکا پیشتر در دی ۱۳۹۹ توسط دادگاهی در بریتانیا رد شده بود، اما بعدتر در آذر گذشته، دادگاه تجدید نظر به استرداد او رأی داد.

با استفاده از گزارش‌های رویترز و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن