شهرداری تهران: مجسمه فردوسی از سال ۸۸ دو رنگ بوده است

یکی از عکس‌های ایسنا از دو رنگ شدن مجسمه میدان فردوسی

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران که چهار روز پیش از این، درباره دو رنگ شدن مجسمه میدان فردوسی تهران، اخبار منتشرشده در این زمینه را «شیطنت» توصیف کرده، اما درباره علت دورنگ شدن این مجسمه ۶۳ ساله توضیحی نداده بود روز دوشنبه ۱۳ تیر در این مورد توضیحی داد.

مجید قادری روز دوشنبه در این مورد به روزنامه همشهری گفت که «مرور عکس‌های قدیمی نشان می‌دهد مجسمه از سال ۸۸ به رنگ سایه‌ و روشن بوده و اتفاق جدیدی رخ نداده است.»

این مقام شهرداری تهران توضیح نداد که چرا در این سال‌ها برای مرمت این اثر اقدامی نشده است، اما پیشتر به خبرگزاری ایسنا گفته بود «اگر هم این اتفاق افتاده باشد (تغییر رنگ مجسمه) به‌خاطر تغییر مدیریت و کوتاهی پیمانکار است و پس از بررسی لازم، شست‌وشو و حفظ این اثر را در اولویت قرار خواهیم داد».

انتقادها به شهرداری تهران در مورد دو رنگ شدن مجسمه میدان فردوسی پس از آن شکل گرفت که خبرگزاری ایسنا با انتشار تصاویری از آن، از دو رنگ شدن مجسمه به دلیل احتمالی شستشوی آن خبر داد.

ازجمله سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از «آسیب» وارد شده به مجسمه میدان فردوسی در تهران و «دو رنگ» شدن آن انتقاد کرد.

مجسمه فردوسی که عمر ۶۳ ساله دارد، سال ۱۳۳۸ به‌دست ابوالحسن صدیقی ساخته و توسط فرزندش فریدون صدیقی در میدان فردوسی تهران نصب شد.

بیشتر در این باره: انتقاد از دو رنگ شدن مجسمه میدان فردوسی تهران؛ شهرداری: ما نشُستیم