سازمان اطلاعات پلیس ایران مدعی بازداشت «شبکه جاسوسی اسرائیل» شد

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ششم مرداد، از بازداشت «سرکرده و اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به اسرائیل» خبر داد و مدعی شد این شبکه «به‌ترغیب سرکرده یکی از گروه‌های تجزیه‌طلب اقدام به ارتباط‌گیری با سرپل موساد کرده‌اند».

بر اساس اطلاعیه سازمان اطلاعات فراجا، اعضای این شبکه پنج نفر بوده‌اند که «علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات، اقدام به آتش‌سوزی، شعارنویسی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند».

این اطلاعیه در ادامه سلسله‌اطلاعیه‌هایی است که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در یک ماه اخیر، پس از برکناری حسین طائب از سازمان اطلاعات سپاه، درباره بازداشت «جاسوسان اسرائیل» منتشر می‌کنند.

با این حال نخستین بار است که سازمان اطلاعات فراجا از بازداشت «تیم‌های تروریستی و جاسوسی اسرائیل» توسط عوامل خود خبر می‌دهد، ضمن آن‌که هیچ جزئیاتی از «گروه تجزیه‌طلب» و هویت بازداشت‌شدگان و حتی مکان رویداد ارائه نمی‌دهد.

برخی مخالفان جمهوری اسلامی ایران می‌گویند که اطلاعیه‌های اخیر نهادهای امنیتی با هدف روحیه دادن به مأموران اطلاعاتی، در پی گزارش‌های فزاینده از «نفوذ» موساد به بالاترین سطوح جمهوری اسلامی ایران»، منتشر می‌شود.

در تازه‌ترین مورد وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز پنجم مرداد از بازداشت «تیم تروریستی اعزام‌شده از سوی موساد» برای «انفجار و خرابکاری در ایران» خبر داد و مدعی شد اعضای این باند نیروهای عملیاتی سازمان کومله بوده‌اند.

اما حزب کومله کردستان ایران بیانیه وزارت اطلاعات را «موهوم و مبهم» خواند و با تأیید خبر بازداشت شماری از اعضای حزب، ادعای جمهوری اسلامی را تلاش برای جبران «شکست‌ها و تحقیرهای اطلاعاتی و امنیتی» خود در مدت اخیر توصیف کرد.