رستم قاسمی مدعی شد از دلیل بازداشت بازرس ویژه خود بی‌اطلاع است

وزیر راه و شهرسازی ایران به‌رغم اینکه پس از اعلام خبر بازداشت بازرس ویژه‌اش، قاسم مکارم شیرازی، اتهام رشوه‌خواری او را «گمانه‌زنی بی‌پایه» خوانده بود، در تازه‌ترین موضع‌گیری خود از دلیل بازداشت او اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به‌گزارش ایسنا، رستم قاسمی روز چهارشنبه ۱۶ شهریور گفت: «چون اطلاعاتی درباره بازداشت وی ندارم، اظهارنظری نمی‌کنم.»

این در حالی است که دو روز پیش، پس از تأیید خبر بازداشت بازرس ویژه او به‌اتهام «رشوه‌خواری»، آقای قاسمی این اتهام را «گمانه‌زنی‌ بی‌پایه» خوانده و تأکید کرده بود که تا نهایی نشدن تحقیقات نهادهای نظارتی و قوه قضائیه هیچ اطلاعاتی از پرونده منتشر نخواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به دوران «مسئولیت بزرگ» خود در نیروی قدس سپاه و مدیریت «۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه» مدعی شد که «در این مسایل حساس هستم».

رستم قاسمی زمانی معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه و «نفر ارشد تأمین مالی این شبکه» بود که نامش بارها در پرونده‌های فساد به میان آمده است.

او همچنین در دولت احمدی‌نژاد یکی از متهمان اصلی پرونده فساد سه میلیارد یورویی بابک زنجانی بود که نقش مهمی در معرفی و تثبیت موقعیت بابک زنجانی در صنعت نفت ایران داشت که به کلاهبرداری سه میلیارد دلاری بابک زنجانی منجر شد.

اردشیر مطهری، نماینده گرمسار و آرادان، شنبه گذشته اعلام کرد که مأموران وزارت اطلاعات قاسم مکارم شیرازی را «دقیقاً سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود»، بازداشت کرده‌اند.

قوه قضاییه هنوز درباره بازداشت بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی توضیحاتی ارائه نکرده است.

بیشتر در این باره:

وزیر راه و شهرسازی ایران اتهام رشوه‌خواری مشاور خود را «گمانه‌زنی بی‌پایه» نامیددفتر مکارم شیرازی نسبت فامیلی بازرس ویژه وزیر راه با آیت‌الله را تأیید کردنماینده مجلس خواستار پاسخ‌گویی وزیر راه نسبت به اتهام رشوه‌گیری مشاورش شداحیای وزارت مسکن راهی برای نجات رستم قاسمی از پرونده قاسم مکارم شیرازی؟