دادگستری فارس وعده داد به پرونده «تجاوز و قتل» نوجوان زرین‌دشتی «به صورت ویژه» رسیدگی کند

کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس، روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور خبر داد که سه متهم پرونده «فوت مشکوک جوان زرین‌دشتی» بازداشت شده‌اند و وعده داد که به این پرونده «به صورت ویژه و خارج از نوبت» رسیدگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس به نام این جوان اهل زرین‌دشت استان فارس اشاره‌ نکرده و تنها گفته است که «ادعای مطرح شده توسط خانواده متوفی در خصوص آدم‌ربایی و قتل نیز با تشکیل پرونده قضایی در دستور کار رسیدگی مقام قضایی قرار دارد».

قوه قضائیه یا رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی پیشتر خبری در این مورد منتشر نکرده بودند، اما سینا قلندری، از روزنامه‌نگاران استان لرستان، یک روز پیش از اظهارات رئیس کل دادگستری استان فارس جزئیاتی از این قتل را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

آقای قلندری روز چهارشنبه نوشته بود: «امروز از طرف نزدیکان مرحوم امیرحسین خادمی مطلع شدم که این نوجوان زرین‌دشتی از استان فارس پس از این‌که به خانواده‌اش گفت از طرف سه نفر از جمله صاحب کارش مورد تجاوز قرار گرفته، روز یکشنبه جنازه‌اش در بیابان‌های شهر حاجی‌آباد شهرستان زرین‌دشت پیدا شد».

آقای قلندری افزوده است: امیرحسین ۱۶ ساله، یک خواهر دارد و پدرش را چند سال پیش از دست داده و به‌دلیل مریضی سرطان مادرش مجبور می‌شود کار کند. حدود ده روز قبل از طرف صاحب کارش و دو نفر دیگر به او تجاوز می‌شود و از او فیلم می‌گیرند و می‌گویند «به کسی بگی بهت تجاوز کردیم فیلمت رو پخش می‌کنیم».

به گفته این خبرنگار، امیرحسین به مادرش می‌گوید و همراه با او از آن سه نفر شکایت می‌کنند تا این‌که روز یکشنبه همین هفته جنازه امیرحسین در اطراف شهر حاجی‌آباد شهرستان زرین‌دشت استان فارس پیدا می‌شود.

سینا قلندری اوایل شهریور پارسال نیز خبر قتل مُبینا سوری، نوجوان ۱۶ ساله‌ای را منتشر کرد که به دلایل «ناموسی» توسط شوهر طلبه‌اش و اعضای خانواده شوهر به قتل رسیده بود.

این روزنامه‌نگار یک سال پس از افشای قتل این کودک‌همسر توسط شوهر طلبه‌اش، به ۲۷ ماه حبس و دو سال ممنوعیت از کار رسانه‌ای محکوم شد.

در همین زمینه روزنامه شرق چاپ تهران نوشت که ۱۱ ماه پس از قتل یک کودک‌همسر به‌ دست شوهر طلبه‌اش در لرستان، قاتل او همچنان آزاد است، اما خبرنگاری که خبر این قتل را منتشر کرد قرار است راهی زندان شود.

با استفاده از گزارش خبرگزاری صداوسیما، توئیت سینا قلندری و رادیو فردا/پ.پ/ک.ر