پدر مهسا امینی ادعای وزیر کشور را رد کرد: دروغ می‌گویند، دخترم مریض نبود

مهسا امینی پس از بازداشت به خاطر مسئله حجاب اجباری جان باخت

امجد امینی، پدر مهسا امینی ادعای مطرح شده از سوی رسانه‌های حکومتی و به ویژه وزیر کشور مبنی بر بیمار بودن دخترش را رد کرد.

آقای امینی روز یک‌شنبه ۲۷ شهریور به روزنامه هم‌میهن گفت: «ژینا هیچ بیماری‌ای نداشته و کسانی که می‌گویند او صرع یا بیماری زمینه‌ای داشته، دروغ می‌گویند.»

او تاکید کرد: «بیشترین بیماری‌ای که داشته سرماخوردگی بوده. همه این‌ها را از خودشان درآورده‌اند.»

در حالی که هنوز گزارش پزشکی قانونی دربارهٔ علت مرگ مهسا امینی منتشر نشده، احمد وحیدی وزیر کشور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی سعی کرد جان باختن مهسا امینی را به وضعیت جسمی خود او نسبت دهد.

وحیدی گفت: «این خانم در سن ۵ سالگی روی مغزشان عمل انجام شد».

پدر مهسا امینی همچنین درباره فیلم نشان داده شده به عنوان فیلم حضور دخترش در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی تهران، گفت: «این فیلمی هم که از بازداشتگاه نشان دادند، تقطیع شده بود.»

آقای امینی افزود: «چرا آن موقع که دخترم را از ون پیاده کردند، نشان ندادند؟ چرا نشان ندادند در راهروهای بازداشتگاه چه اتفاقی افتاده؟ از نظر روانی به او استرس وارد کردند و این فاجعه را رقم زدند.»

معصومه ابتکار، مشاور پیشین زنان و خانواده ریاست جمهوری، نیز در همین روز به سایت «دیده‌بان ایران» گفت: «این فیلم تقطیع شده و انتشار آن سؤالاتی را ایجاد کرده است.»

مهسا امینی که همراه با خانواده‌اش از سقز به تهران سفر کرده بود، جمعه ۲۵ شهریور و سه روز پس از بازداشت به دست مأموران گشت ارشاد در بیمارستان کسری تهران جان باخت و پیکر او روز شنبه در سقز در میان اعتراضات مردم به خاک سپرده شد.

بر اساس اعلام بیمارستان کسری هنگامی که این جوان ۲۲ ساله به این بیمارستان منتقل شد، علائم حیاتی در او دیده نمی‌شد.

رسانه‌های حکومتی با انتشار یک فیلم، این ادعا را مطرح کرده‌اند که این فیلم حضور مهسا امینی در بازداشتگاه است و با او بدرفتاری نشده است.