رئیس نظام پزشکی هرمزگان «ضربه به سر» را عامل احتمالی مرگ مهسا امینی دانست

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان هرمزگان ادعای برخی مقامات ایران درباره مرگ مهسا امینی بر اثر سکته قلبی را رد کرد و ضربه به سر را عامل احتمالی این رخداد دانست.

حسین کرمپور روز یکشنبه در نامه‌ای به محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، از این سازمان خواست که برای انجام «وظایف خود در امور مرتبط با پزشکی» به موضوع مرگ مهسا امینی ورود کند.

آقای کرمپور با اشاره به تصاویر منتشر شده از مهسا امینی در بیمارستان که نشان از خون‌ریزی از گوش و کبودی زیر چشم دارد، نوشت که این علائم «با دلایل ارائه شده از سوی برخی نهادها که علت را سکته قلبی اعلام کرده‌اند هم‌خوانی ندارد» بلکه بیشتر «با علائم مرتبط با ضربه به سر و خون‌ریزی ناشی از آن همخوانی دارد».

این پزشک در نهایت از رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خواست که «در کمال صداقت و شجاعت در جهت شفاف‌سازی و نمایان کردن حقیقت» گام بردارد و در حد توان خود کنار مردم بایستد.

پیش از این احمد وحیدی، وزیر کشور، امکان ضربه مغزی خانم امینی بر اثر ضرب و شتم را رد کرده و گفته بود که او بیماری قبلی داشته است.

اما امجد امینی، پدر مهسا امینی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «امتداد» گفته که بر اساس تماس‌های بسیاری از دخترهایی که آن روز با مهسا بازداشت شده بودند، مطمئن است که «او را زده‌اند».

همچنین چندین پزشک نیز با مشاهده تصاویر خانم امینی تاکید داشته‌اند که علت خون‌ریزی از گوش در این شرایط ضربه به سر می‌تواند باشد.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های رادیو فردا؛ س.ن