انانیموس با هک کردن شرکت «نجوا»، کاربران ایرانی را به تظاهرات فراخواند

اعضای گروه هکری انانیموس

هکرهای گروه انانیموس (ناشناس) با هک کردن افزونه ارسال اعلان «نجوا»، شرکت ارائه خدمات ارسال اعلان در ایران، در پیامی به زبان فارسی، موفق شدند تعداد بسیار زیادی از کاربران را به تظاهرات علیه جمهوری اسلامی فراخوانند.

این پیام صبح روز شنبه نهم مهر همزمان با تجمع‌های اعتراضی در داخل و خارج ایران علیه جمهوری اسلامی برای کاربران ارسال شده و گروه انانیموس در حساب توئیتر خود مسئولیت این هک را برعهده گرفته است.

وبسایت دیجیاتو نوشت «بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و برخی خبرگزاری‌های دولتی» از مشتریان خدمات نجوا هستند.

نجوا نیز در توئیتی رخنه امنیتی و هک شدن خود را تأیید کرد و نوشت: «در حال حاضر تیم نجوا تمام سرویس‌های خود را متوقف کرده و در تلاش برای بازیابی سرویس است.»

بر اساس تصاویری که کاربران از پیام هکرهای انانیموس منتشر کرده‌اند، در این پیام با اشاره به تجمع ایرانیان در بیش از ۱۵۰ شهر جهان، آمده‌است: «زن زندگی آزادی، به خیابان‌ها بیایید».

همزمان با آغاز اعتراضات ضدحکومتی در ایران پس از مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد، گروه انانیموس که بزرگ‌ترین گروه هکری جهان به‌شمار می‌رود، بسیاری از وبسایت‌های دستگاه‌های حکومتی و دولتی در ایران را هک کرده است.

وبسایت‌های وزارتخانه‌های نفت و اقتصاد و دارایی، سایت‌های علی خامنه‌ای، ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و بیش از یک‌هزار دوربین مداربسته داخل ایران از جمله اهداف این گروه بوده است.