انتشار ویدیوی منسوب به بستگان دانش‌آموز فوت‌شده اردبیلی: اسراء پناهی بیماری مادرزادی قلبی داشت

مدرسه شاهد اردبیل که دانش‌آموزان آن مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفتند

رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران روز شنبه با انتشار ویدیویی از اظهارات فردی که او را از بستگان «اسراء پناهی» نامیده‌اند، گزارش‌ها درباره مرگ این دانش‌آموز اردبیلی بر اثر حمله نیروهای امنیتی به مدرسه وی را تکذیب کردند.

شبکه اطلاع‌رسانی دانا ویدیویی از مردی با ماسک منتشر کرده است که خود را عموی اسراء پناهی می‌نامد و به زبان ترکی می‌گوید که برادر او «یک ماه پیش فوت کرده» و برادرزاده وی نیز «ناراحتی مادرزادی قلبی» داشت که نیمه شب در خانه حال او بد می‌شود و بعد که به بیمارستان منتقلش می‌کنند، آنجا فوت می‌کند.

مصاحبه‌شونده در ادامه ویدیو تاکید می‌کند که مرگ اسراء پناهی «به هیچ تجمع و شورشی ربطی ندارد» و کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها باید خانواده آنها را درک کنند.

مرگ دانش‌آموزی در اردبیل در بحبوحه اعتراضات مردمی و اقدام نیروهای امنیتی در سرکوب آن روز جمعه توجه رسانه‌ها را به خود معطوف کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌‌های صنفی فرهنگیان ایران گزارش داده بود، مرگ این دانش‌آموز بر اثر حمله نیروهای موسوم به لباس شخصی به تجمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد اردبیل در روز پنج‌شنبه و ضرب و شتم آنها رخ داده است.

این شورا اما ساعاتی بعد در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر صحت گزارش خود درباره حمله نیروهای امنیتی به مدرسه شاهد اردبیل و ضرب و شتم دانش‌آموزان و بازداشت برخی از آنها گفت که با این حال نمی‌تواند خبر درگذشت یک دانش‌‌آموز را تایید یا تکذیب کند.

با استفاده از گزارش‌های شبکه اطلاع‌رسانی دانا و رادیو فردا؛ س.ن