علی دایی می‌گوید سکوت در قبال رخدادهای کنونی ایران «تاوان مرگ» دارد

علی دایی، ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران، شامگاه شنبه با انتشار نوشته‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام فاش کرد که سکوت او در قبال رخدادهای اخیر ایران طی این مدت بر اثر «فشار حاکمیت» بوده، اما این سکوت «تاوان مرگ دارد».

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران نوشت: «سکوت ناشی از اعمال فشار حاکمیت در برابر اعتراضات و هتک حرمت به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که پایه‌های علمی و معرفتی خود را در این نهاد پرورش داده‌ام امروز منجر به تعرض به دانش آموزان بی‌گناه در مدارس و ضرب و شتم و ریختن خون یکی دیگر از دخترانم در زادگاهم گردیده،سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرانم می نشاند که حکم خیانت به انسانیت و میهنم را دارد.»

نوشته آقای دایی به گزارش‌ها درباره حمله نیروهای امنیتی به دبیرستان دخترانه شاهد اردبیل اشاره دارد که به ضرب و شتم دانش‌آموزان معترض، بازداشت هفت نفر آنها و کشته شدن یک دانش‌آموز دیگر اشاره دارد، اگرچه مقامات ایرانی می‌گویند که هیچ دانش‌آموزی در اردبیل کشته نشده است.

علی دایی در عین حال فارغ‌التحصیل مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف در تهران است. او به دنبال حمله نیروهای لباس شخصی به دانشجویان معترض در دانشگاه شریف طی روزهای اخیر هدف انتقاداتی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود و منتقدان از وی می‌خواستند که دراین‌باره موضع‌گیری کند.

آقای دایی در نهایت تاکید کرده که عضو «هیچ فرقه و گروهی» نیست، بلکه دغدغه‌ مردم خود را دارد.