ادعای دادستان همدان: نگین عبدالملکی از مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان باخته است

در پی انتشار گزارش‌هایی از مرگ نگین عبدالملکی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی همدان بر اثر ضربات باتوم به ناحیه سر، دادستان همدان مدعی شده او به خاطر «مسمومیت ناشی از مصرف الکل» جان باخته است.

حسن خانجانی بدون اشاره به اسم نگین عبدالملکی اظهار داشت: «صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه، دختر و پسر جوان با علائم شدید مسمومیت توسط جوانی دیگر که او نیز دچار مسمومیت شده بود به دو بیمارستان همدان انتقال داده می‌شوند. با تحقیقات و پیگیری‌های اولیه مشخص شد هر سه نفر اینان در ویلایی در همدان بر اثر مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی افزود: «با وجود اقدامات درمانی دختر و پسری که حالشان وخیم‌تر بود، بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه فوت می‌کنند.»

خبرگزاری فارس می‌نویسد بررسی‌های این خبرگزاری نشان می‌دهد دختری که در این ماجرا فوت شده است نگین عبدالملکی است.

این در حالی است که شورای صنفی دانشجویان کشور با انتشار گزارشی در کانال تلگرامی خود اعلام کرده خانم عبدالملکی ۲۰ مهر در شهر همدان بر اثر ضربات باتوم دچار خونریزی شده و پس از بازگشت به خوابگاه جانش را از دست داده است.

همچنین در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تجمعات دانشجویان دانشگاه همدان در اعتراض به کشته شدن خانم عبدالملکی منتشر شده است.

شورای صنفی دانشجویان کشور نیز روز دوشنبه گزارش داد که دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان در اعتراض به کشته شدن خانم عبدالملکی امروز از ساعت ۸ صبح در فضایی به شدت امنیتی تجمع کرده‌اند و دانشگاه در محاصره‌ نیروهای یگان ویژه قرار دارد.

طی روزهای گذشته مقامات ایران بارها کشته شدن معترضان با ضرب و شتم ماموان امنیتی را به عوامل دیگر، از جمله پرت شدن از بلندی، بیماریهای زمینه‌ای، خودکشی و غیره منتسب کرده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری میزان، فارس، شورای صنفی دانشجویان و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن