تداوم تحصن‌ها در دانشگاه شریف، با وجود «افزایش چشمگیر» دوربین‌های نظارتی

با وجود گزارش‌ها از «افزایش چشمگیر» دوربین‌های نظارتی در دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان این دانشگاه همچنان به تحصن اعتراضی خود ادامه می‌دهند.

منابع خبری دانشگاه شریف گزارش دادند که تحصن جمعی از دانشجویان دانشکده مهندسی عمران دانشگاه شریف از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۱۷ آبان در طبقه چهارم دانشکده آغاز شد و رئیس و یکی از استادان دانشکده با دانشجویان گفت‌وگو کرد.

همچنین دانشجویان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف نیز روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی در این هفته در دانشکده خود تحصن کردند.

کانال تلگرامی شریف تودی نوشت: «آزادی دانشجوهای بازداشتی مطالبه اصلی تحصن‌کنندگان است.»

این در حالی است که دو روز پیش، این کانال از «افزایش چشم‌گیر» دوربین‌های نصب‌شده در دانشگاه خبر داد که «بیشتر هم در معرض دید قرار دارند.»

بر اساس این گزارش، «تصاویر این دوربین‌ها در شناسایی دانشجوها برای بازداشت و تنبیه انضباطی استفاده شده و در بازجویی‌ها هم به آن‌ها استناد می‌شود.»

شریف تودی اضافه کرد که بیشتر این دوربین‌ها قابلیت‌های مختلفی از جمله ضبط صدا و دید در شب را داراست و به نظر می‌رسد تصاویر این دوربین‌ها در اختیار نیروهای امنیتی بیرون دانشگاه هم قرار می‌گیرد.

افزایش اقدامات جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات دانشجویان در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی، ۱۲۱ نفر از استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتشار نامه‌ای نسبت به طرح‌ مقام‌های حکومتی برای «برخورد شدیدتر با دانشجویان» هشدار دادند.

آنها تاکید کردند که تشدید سرکوب دانشجویان، «خلاف مصلحت و منطق» و «ناصواب» است و «اعتراضات را شعله‌ورتر» خواهد کرد.