اعتصاب غذای لیلا حسین‌زاده دانشجوی زندانی در اعتراض به محدودیت‌های مضاعف در زندان

لیلا حسین‌زاده، دانشجوی زندانی، پس از آنکه به دلیل برداشتن حجاب اجباری در سالن ملاقات زندان «ممنوع‌ از تماس» شد، در اقدامی اعتراضی اعلام اعتصاب غذا کرده است.

شورای صنفی دانشجویان ایران با انتشار خبر اعتصاب غذای تر لیلا حسین‌زاده، افزود که او روز ۱۶ آبان از حجاب اجباری به هنگام ملاقات با پدرش در زندان امتناع کرده و پس از آن ممنوع‌ از تماس شده است.

حسین‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ انسان‌شناسی دانشگاه تهران است که ۲۹ مرداد ماه مقابل منزل خود با ضرب و شتم بازداشت و پس از دو روز به اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.

او یک هفته پس از بازداشت به بند قرنطینه‌ زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شده و همچنان در این زندان نگهداری می‌شود.

این در حالی است که پزشکی قانونی به دلیل ابتلای حسین‌زاده به بیماری خودایمنی گوارشی، یک بار در سال ۹۹ و بار دیگر در سال ۱۴۰۰ حکم عدم تحمل حبس برای این دانشجو صادر کرده است.

در گواهی پزشکی قانونی تاکید شده که زندان عوارض بیماری این دانشجو را تشدید می‌کند و جانش را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.

با این‌حال حسین‌زاده از ۷۷ روز پیش تاکنون همچنان در زندان نگهداری می‌شود و قرار بازداشت او بار دیگر در ۱۴ آبان تمدید شده است.

در مدت بازداشت «عوارض بیماری این دانشجو تشدید و چشمانش تار» شده، اما درخواست او برای اعزام به بیمارستان جهت رسیدگی پزشکی از سوی مسئولان زندان بی‌جواب مانده است.

شورای صنفی دانشجویان کشور با تاکید بر اینکه تمدید قرار بازداشت موقت، نگهداری حسین‌زاده در زندان برخلاف گواهی پزشکی قانونی و سلب حق تماس، همگی «غیرقانونی» است، تاکید کرد که تبعات هرگونه تشدید بیماری لیلا حسین‌زاده را بر عهده بازپرس پرونده و مقام‌های قوه قضائیه جمهوری اسلامی است.