پدر آرش صادقی: فرزندم به سرطان استخوان مبتلاست و باید تحت معالجه باشد، نه در بازداشت

حسین صادقی، پدر آرش صادقی نسبت به وضعیت جسمی و پیشروی بیماری این فعال مدنی بازداشت شده هشدار داد و گفت که آرش با وجود ابتلا به سرطان استخوان بازداشت شده است و بدون دسترسی به دارو و درمان، همچنان تحت فشار قرار دارد.

پدر آرش صادقی با اشاره به اینکه فرزندش اولین بار سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و پس از آن بارها بازداشت و زندانی شده است، هشدار داد که «اگر آرش دو ماه تحت درمان قرار نگیرد، جان به در نخواهد برد».

حسین صادقی در پیام ویدیویی خود گفت که پس از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، آرش از هجدهم مهر ماه به تلفنش جواب نداد و بعد از دو روز، در بیستم مهر، طی تماسی اعلام کرد که بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین، متعلق به وزارت اطلاعات، منتقل شده است.

حسین صادقی افزود: «آرش صادقی به بیماری کندروسارکوم، نوعی سرطان استخوان، مبتلاست و باید هر ماه آزمایش خون مخصوص بدهد و اسکن بافت استخوان انجام دهد» اما با گذشت نزدیک به چهل روز از بازداشت، بار دیگر قرار بازداشت و بازجویی او را برای یک ماه دیگر تمدید کرده‌اند.

پدر آرش صادقی با تاکید بر اینکه تداوم بازداشت برای تشدید بیماری او بسیار مضر است، گفت که وضعیت بیماری آرش در مرحله‌ای است که به جای زندان، باید تحت معالجه مداوم باشد.

آرش صادقی، فعال مدنی و دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی، اولین بار در تیر ماه سال ۸۸ در جریان اعتراضات جنبش سبز بازداشت و چند ماه بعد آزاد شد.

در آبان سال ۸۹ پس از یورش نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران به منزل خانواده صادقی، مادر آرش صادقی دچار حمله قلبی شد و چند روز بعد در بیمارستان درگذشت.

آرش صادقی بار دیگر به همراه همسرش گلرخ ایرایی و چند تن از فعالان مدنی و دانشجویی دیگر بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

او در طول دوره زندان، به نوع بدخیم سرطان استخوان به نام کندروسارکوم مبتلا شد. مقام‌های قوه قضائیه و زندان‌ تا مدت‌ها از دسترس آرش صادقی به درمان جلوگیری کردند و پس از انتقال او به بیمارستان و انجام جراحی، اجازه تکمیل روند درمان را نداده و بار دیگر او را به زندان بازگرداندند.

این فعال مدنی و دانشجوی محروم از تحصیل، در حالی هجدهم مهر ماه بار دیگر بازداشت شده است که حدود یک سال و نیم قبل در یازدهم اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۰ پس از تحمل ۵ سال و شش ماه حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.